Dobrodosli

Nadam se da cete naci ovde sve ono sto je bas vama u ovom trenutku potrebno, a za sve ono cega nema na blogu potrudicu se da vam odgovorim, a vi postavite pitanje na moj mail. Ako zelite mozete da mi postavite pitanje u vezi dojenja na e-mail: tea774@hotmail.com Ne zaboravite da pogledate i u arhivi! Vasa pitanja i moj odgovor cu postaviti na svoj blog bez vasih licnih podataka vec samo kao temu koja bi mogla biti interesantna jos nekoj mami. Ukoliko ne zelite da se vase pitanje pojavi na blogu molim vas da mi to naglasite u mailu.

субота, 26. мај 2007.

Dojenje posle carskog reza

Jednostavan odgovor bi bio: Isto kao i posle vaginalnog porodjaja. I to bi bila istina. Postoji samo jedna razlika a to je bolovi zbog isecenog stomaka koje mama mora da prevazidje. Proces koji se odigrava u organizmu zene je potpuno isti. Po vadjenu posteljice dolazi do rada hormona koji podsticu organizam da pocne sa proizvodnjom mleka za tek rodjenu bebu.

Ja licno nisam bila u prilici da svoju decu rodim normalnim putem vec sam sva tri puta prosla kroz operaciju. Posto sam bila u programu baby friendly bebu su mi doneli par sati po budjenju od anestezije. Sestra je sacekala da se okrenem na stranu koliko sam bila u stanju zbog dosta jakog bola u donjem delu stomaka. Kada sam se ja udobno namestila spustila mi je bebu uz moj stomak i primakla je do dojke. Pomogla mi je da beba lepo uhvati dojku i to je bilo to. Posle toga su mi bebu donosili po potrebi da sisa.

Tako je izgledalo moje prvo dojenje. Negde treceg – cetvrtog dana posle operacije mleko je naglo pocelo da nadolazi, a takav je slucaj i sa ostalim mamama koje su se porodile bez CR, i tada sam bila u obavezi da izmlazam visak mleka da ne bi doslo do prepunjenosti dojki ili jos tezeg mastitisa. Svo mleko koje smo mi mame izmlazale smo skupljale u metalne posude (sholje) i predavale smo ga sestrama koje su ga skupljale za hranjenje beba koje iz nekog razloga nisu donosene u sobu kao i za nocne podoje jer smo u bolnici bile postedjene hranjenja beba da bi se lakse i brze oporavljale. Bebe su nam donosile i ostavljale ih sa nama u sobi tek kada bi i mama i beba bile spremne za to. Naravno posle toga mama odlazi kuci sa bebom i nastavlja da doji kao i svaka druga mama.

Sa drugom i trecom bebom mi je vec sve bilo poznato pogotovo greske koje mogu da se naprave.

Vazna napomena je da sve mame koje doje u lezecem polozaju moraju da znaju da stave bebu u pravi polozaj. NIKADA se mama ne primice bebinim ustima kada doji u lezecem polozaju vec se BEBA privuce na grudi. Ako se mama izvija unapred da doji bebu imace bolove u ledjima. Tesko je opustiti se i ceo proces dojenja predstavlja veliki napor. Ovo je najcesca greska mama koje doje u lezecem polozaju, sto je slucaj sa caricama.

Нема коментара: